Del 7- Everything About You
2012-08-22 @ 08:14:00 - Filed under: Novell- Everything About You

Dörrklockan ringde och jag och Alexandra stirrade på varandra.
-Siri, oh my! Hon fnissade och pekade på dörren. Lycka till tjejen sa hon och gav mig en snabb kram innan hon gick iväg till sovrummet. Nervöst jag gick fram till dörren. Jag pustade ut. Det här skulle bli fantastiskt.

Siri's perspektiv:
Jag tryckte ner handtaget och öppnade dörren.
Och där stod han, Niall James Horan. Han hade på sig en svart kostym och hans hår låg perfekt på huvudet. Han log mot mig och jag gav mig ett lätt leende tillbaka.
-Wow, du är jätte fin Siri sa han och tog tag i min hand. Jag rodnade och tittade ner i marken. Varför var jag så blyg? Jag brukade aldrig vara blyg, ALDRIG. Men det var något med Niall som gjorde mig så här, kunde det vara kärlek?
Jag slutade att tänka på allting som flög omkring i mitt huvud och började tänka på nuet, jag var nyfiken på att veta vad Niall hade bestämt.
 
Vi gick över några gator och bara småpratade lite tills vi kom fram till en trendig resturang. Jag log mot Niall och han log tillbaka och sedan gick vi in till resturangen.
 
Har ni bestämt vad ni vill beställa? En ung kvinna i 25 årsåldern kom fram till oss med ett litet block.
-Eh... Ja jag tar nummer 4 sa jag. Hon nickade och skrev ner det i blocket.
-Jag tar det samma sa Niall och log mot mig. Kvinnan nickade åter igen och gick sedan sin väg in i köket.
-Siri, jag vet inte så mycket om dig, kan du inte berätta lite om dig själv?
-Vad vill du veta? Frågade jag och log mot Niall.
-Allt sa han och skrattade lätt.
-Haha okej, Eh... Jag heter Siri och jag är snart 19. Jag kommer ifrån Eastbourne och jag bodde där med min mamma, pappa och lillasyster. började jag att säga medans Niall lyssnade koncentrerat på alla mina ord.
-Jag älskar att dansa vilket jag brukade göra 4 gånger i veckan, eller mer när jag bodde i Eastbourne. Jag älskar också att rita sa jag och log mot Niall.
Han tänkte precis säga något när servitören kom ut med våran mat. Niall tackade så mycket och jag log för att han alltid var så trevliga mot alla. Det var en av alla tusen orsaker till att jag tyckte om honom.
Vi började äta och maten var nog den godaste jag ätigt. Vi satt och åt under tystnad, inte en sådan där pinsam tystnad. Utan en trevlig tystnad.
 
 
Niall's perspektiv:
Vi gick igenom dom hötrafikerade gatorna i London,
Jag tror att jag gillade henne, mycket. Super mycket. 
-Vad tänker du på? Jag tittade rätt in i hennes bruna vackra ögon och log.
-Inte mycket ljög jag och skrattade till lite lätt. -Jag ser på dig att det är något sa hon och blinkade.
-Nej, det är inget svarade jag tillbaka och tog hennes hand. Hon rodnade och tittade ner i marken. Hon var verkligen jätte fin.
Om jag inte hade träffat henne med volleyboll bollen tidigare så hade jag aldrig träffat henne, konstiga saker blir ibland dom bästa.
 
 
Siri's perspektiv:
Vi kom fram till min port och Niall släppte min hand. Jag vände mig mot honom och han log nervöst mot mig. Han tittade ner i marken och rodnade, han var seriöst världens sötaste.
-Eh asså Siri, jag tänkte bara säga att jag gillar dig, mer än en vän. Han kollade upp från marken och log. Jag stelnade till, hade han just sagt att han gillade mig?! Jag kände ett lyckorus som började sprida sig runt i kropp. Jag log tillbaka mot honom och kollade rätt in i hans havsblå ögon.
-Jag gillar dig också Niall sa jag. Det var det ända jag kunde få fram just nu.
Han lutade sig fram och pressade sina läppar mot mina. Det kändes om som hela världen stannade. Alla läten från London trafiken slutade och det var bara Niall jag kunde fokusera på i detta ögonblick. Jag slöt ögon och besvarade kyssen, det var helt klart den bästa kyssen någonsin.
 
 
Jag låste upp dörren och gick in i lägenheten.
-Hallå?! Ropade jag ut. Alexandra kom springandes i full fart.
-Berätta allt, NU!!!
-Haha ta det lungt sa jag och skrattade, Alexandra var verkligen nyfiken.
-Hur ska jag kunna ta det lungt?! Jag gick in till badrummet och började sminka av mig, och självklart hade jag Alexandra tätt efter mig.
-Berätta, berätta! Skrek hon medans hon slog mig med en kudde, jag kunde inte hålla mig för skratt. Någon gång måste jag berätta för henne, så jag kan lika gärna passa på att berätta nu.
 
Innan jag och Alexandra gick till sängs passade vi på att titta på tv. Det var inget speciellt där, bara tråkiga nyheter som ingen av oss igentligen hade lust att titta på.
Jag tog fram min dator och loggade in på twitter.
Jag gick in på Niall's profil och log när jag läste hans senaste tweet.
"Fantastisk kväll med en tjej jag verkligen gillar xx :)"
 
 
Wihooo! Äntligen så fick ni kapitel , hade lite krångel med min dator men jag tror att det fixat sig nu.
Btw, tänkte kanske ha en frågestund. Så förberedd era frågor :)
Kommentera gärna xx

Comments
Written by: Jasmin 😄

OMG!!! Den var sjukt bra, omgomg!!


2012-08-22 @ 15:11:31



Written by: Amanda

Jätte bra! Längtar tills nästa :)


2012-08-24 @ 16:17:33



Written by: Emina

ÅH, måste bara älska din novell!!! <3
Btw..gör du lämkbyten? :) <3


2012-08-26 @ 11:59:11
URL: http://mynovellstories.blogg.se



Written by: Emina

Svar: Gud va awsome! Men ska vi köra ett länkbyte i menyn? ;) Jag lägger till dig nu ialf :D <3 <3


2012-08-26 @ 13:28:08
URL: http://mynovellstories.blogg.se



Your name:

E-mail: (won't be published)

URL:

Your message:

Are you coming back?



Trackback


RSS 2.0