Del 8- Everything About You
2012-09-01 @ 16:46:00 - Filed under: Novell- Everything About You

Jag tog fram min dator och loggade in på twitter.
Jag gick in på Niall's profil och log när jag läste hans senaste tweet.
"Fantastisk kväll med en tjej jag verkligen gillar xx :)"
 
Jag kollade på klockan, 09.00am. Perfekt tid att gå upp tänkte jag.
Jag startade mobilen och loggade in på twitter, under natten hade jag fått över flera tusen nya följare. Underligt, vad hade jag gjort som var så speciellt? Jag hade nästan inte gjort några tweets alls.
Jag hade också fått jätte många tweets där det stod något med "Lämna Niall ifred", "är du och Niall typ tsm", "du är jätte söt, du och Niall passar perfekt".
Jag satte mig upp och slängde mobilen i sängen och gick bort till garderoben.
Jag satte på mig en lätt klädsel. Jag hade ingen orsak till att göra mig fin så bestämde mig för att inte ens borsta håret.
 
-Hallå? Ropade jag ut men fick inget svar. Jag gick och satte mig i soffan och hittade en lapp på vardagsrumsbordet.
"Hej Sleepyhead! Ville inte väcka dig men jag har gått på en promenad i kvarteret, tänkte köpa lite mat, KRAM xx :) /Alex"
Jag log lite och la tillbaka lappen på bordet och satte igång teven.
Det var inget särskilt där idag heller, kunde det aldrig gå något bra på tv?
Jag sappade runt en liten stund och tillslut hittade jag repris från fredagens Xfactor. Jag lät det stå på i bakgrunden medan jag gick till köket och gjorde en snabb och lätt frukost. 
Eftersom att vi inte hade så mycket hemma så blev det yoghurt och ett äpple. Sedan satte jag mig till rätta och kollade på xfactor.
 
 
-Siri är du vaken?! Skrek Alexandra när hon klev in igenom dörren.
-Eh, ja. Varför så konstig sa jag och tog en tugga av mitt äpple.
-Kolla här sa hon och kastade en typisk skvaller tidning soffan.
På framsidan av tidningen stod det "Niall Horan's nya flickvän?" med stora bokstäver och sen en bild när vi kysstes.
-Va?! Vad är det här skrek jag ut och Alexandra stod och bara stirrade på tidningen.
Jag bläddrade och nästa sida var det en bild när jag och Niall höll varandra i handen och skrattade. Under bilderna stod det en lång text om vem jag var.
Hur kunde dom fått reda på allt det här på bara några timmar? Jag fick en väldig panik, vad skulle jag göra nu? Vi hade bara träffats 2 gånger, vi va väl inte pojkvän och flickvän? Eller?
Och vad skulle alla hans fans tycka om mig? Vissa hade ju redan börjat hata på mig, Tankade flög mitt runt i mitt huvud och jag kunde inte tänka klart.
 
Alexandra ruskade på mig och slet loss mig från alla tankar.
-Siri, din telefon ringer sa hon och pekade mot sovrummet. Jag nickade och små sprang till min säng för att hinna svara. På displayen stod det "Niall :) xx" och jag log lite även fast jag var helt snurriga av allt.
-Eh, hej Niall sa jag och satte mig ner på sängen.
-Har du sett? frågade han tyst och jag svarade med ett snabbt ja.
-Så är du typ sur?
-Nej Niall, varför skulle jag vara sur föresten?
-Jag vet inte. Men kan du komma hit så vi kan prata? Hatar att prata över telefon så här sa han och jag log lite.
-Eh okej jag kommer om en halvtimme svarade jag och sedan la vi på. Jag bytte snabbt om till något annat än myskläder och sedan började jag gå.
Vägen kändes så otroligt lång. Varje steg jag tog kändes det som jag fick nya stirrande blickar på mig, Det var säkert inte så. jag innbilade nog mig bara.
Jag kom fram till Niall's dörr och plingade på. Han öppnade och han fick genast ett leende på läpparna vilket fick mig att le också. Han omfamnade mig i en kram och jag kände värmen sprida sig i min kropp. Jag gillade verkligen  honom, mer en något annat. Vi gick in till vardagsrummet och satte oss i soffan.
-Har du kollat twitter frågade han óch tittade mig rätt in i mina ögon. Jag förstod vad han menade.
-Mm svarade jag och tittade ner i golvet.
-Jag är ledsen sa han och tittade själv ner i golvet.  
-Varför är du ledsen? Du har inte gjort något sa jag och tog hans hand. Han tittade upp på mig och log.
-Haha jag vet inte. Den känns bara som att det är mitt fel att alla hatar dig.
-Men jag bryr mig inte om alla hatar mig. Bara jag har dig blir allt bra sa jag och rodnade. Varför sa jag så? Jag kände så, men tänk om han inte gillade mig lika mycket som jag gillar honom?
Han log och lutade sig fram och kysste mig lätt.
-Siri, jag vet att allt går så fort just nu, men jag skulle jätte gärna vilja att du blev min flickvän.....
 
 
Jätte tråkigt kapitel, sorry, har inga ider!! Har haft fullt upp med skolan, träning och tävlingar den här veckan så har inte haft så mycket tid att skriva. Men jag ska försöka att bli klar med nästa kapitel fort så ni får det så snabbt som möjligt!! 10 kommentarer innan nästa?? :) xx

Comments
Written by: Felicia

Jääääättebraaa!!! Längtar jättemycket till nästa! :)


2012-09-01 @ 17:47:22
URL: http://onedirectionnovell.bloggo.nu



Written by: Linnea

Skulle vara jätte kul att göra länkbyte, men jag gör bara länkbyten med "kändis bloggar" alltså skvaller om kändisar osv. jätte bra novell blogg btw!!:) kram kram.


2012-09-02 @ 11:12:23
URL: http://mileyycyrusdaily.blogg.se



Written by: Amelia

Jättebra!! Längtar till nästa!


2012-09-02 @ 11:59:58



Written by: Sara

Lägg ut nästaaaa


2012-09-02 @ 12:50:29
URL: http://www.designbysarab.blogg.se



Written by: Hanna [Fyra tjejer en blogg] ♥

mermer. (:


2012-09-02 @ 19:29:10
URL: http://heen.blogg.se



Written by: Jasmin

Omg! Grymt bra, I love it!!!


2012-09-03 @ 00:40:54



Written by: Madde

lägg ut nästa!!!!!


2012-09-03 @ 18:42:07
URL: http://imakeyousmile.webblogg.se



Written by: Cynthia

Hej,hej! :)
Cynthia här! jag såg på min blogg att du gillade min novell,coh ville göra ett länkbyte?<3
Klart att vi kan göra det! Ska vi göra det på ett inlägg eller på menyn? eller på båda? ;)
Säg till när du har länkat mig så jag kan länka dig oxå! :) <3 /Kram,Love you Blog!<3


2012-09-03 @ 19:29:26
URL: http://cynthiass.blogg.se/



Written by: Emelie

Mer mer mer!! :D


2012-09-03 @ 20:10:32



Written by: Sara

Lägg upp nääästaaaaaaaaaaaaa!!!!!


2012-09-07 @ 23:13:19
URL: http://www.designbysarab.blogg.se



Written by: Klara

Nästaaaaaa!!


2012-09-09 @ 14:51:53



Written by: Emilia

Åh älskar den här novellen! :') <3


2012-09-09 @ 18:18:06
URL: http://storydirection.blogg.se



Your name:

E-mail: (won't be published)

URL:

Your message:

Are you coming back?



Trackback


RSS 2.0