Del 6- Everything About You
2012-08-08 @ 20:12:00 - Filed under: Novell- Everything About You

Hela kvällen umgicks vi med killarna. För att vara kända worldwide så var dom väldigt trevliga och roliga. Jag tror faktiskt att jag aldrig hade haft det roligare. Vi hade spelat volleyboll, badat och grillat. Alexandra hade varit helt utflippad i början eftersom att vi umgicks med ”One Direction” men hon lugnade ner sig efter ett tag när hon insåg att dom bara var helt normala killar. Vi hade bytt nummer med killarna och bestämde oss för att träffas snart igen.
När vi kom hem var klockan redan två på natten. När vi låste upp lägenheten och steg in i sovrummet somnade vi bums. Aldrig hade vi nog varit såhär trötta.

 

 

Jag vaknade att min mobil vibrerade i min byxficka. Jag kollade på min klocka på nattduksbordet, redan tolv? Jag måste sluta gå upp så sent! Jag tog upp mobilen som vibrerade för fullt och svarade med en gäsp.
-Hej, Siri här.
-Hej, jag hoppas att jag inte väckte dig. Jag blev alldeles varm av att höra hans röst.
-Åh hej Niall. Nej då, jag har varit uppe länge ljög jag.
-Så eh…. Jag undrar om du skulle vilja göra något med mig ikväll. Bara du och jag sa han nervöst. Jag stelnade till och kände ett lyckorus sprida sig runt i min kropp.
-Ja, det vill jag jätte gärna sa jag och fnissade. Åh det där lät bara stört…. Vad håller jag på med?
-Vad bra! Hans nervösa och stela röst hade övergått till det normala, mjuka och varma rösten som jag älskade.
-Kan jag hämta dig vid sju frågade han och jag svarade med ett lätt ”Ja”. Vi la på och jag la ner min mobil på köksbordet och började hoppa omkring i lägenheten. Efter drygt fem minuter slutade jag eftersom jag hörde hur Alexandra skrattade. Jag vände mig om och såg hur hon stod i dörröppningen till sovrummet och skrattade åt mig.
-Varför så glad? frågade hon och fnissade.
-Haha förlåt då. Jag gick fram till henne och viskade i hennes öra;
-Gissa vem jag ska gå på date med ikväll. Hon spärrade upp ögon och puttade till mig.
-Vem då? Va vem ska du gå ut med? Omg Siri värsta killtjusaren här eller vadå? Vi båda skrattade för fullt och vi satte oss ner i soffan.
-Niall svarade jag och hon blev helt tyst.
-Ne, du skojar med mig va? Jag skakade på huvudet och hon ställde sig upp.
-Omg Siri jag sa ju igår i bilen att han gillade dig! Hon började hoppa runt likadant som jag gjorde för några minuter sedan. Nu fattade jag varför hon skrattade så mycket åt mig, Det såg helt stört ut. Jag skrattade och hon stelnade till. Hon sprang till garderoben och började rota ibland alla kläder.
-SIRI VAD SKA DU HA PÅ DIG?! Skrek hon ut och jag skrattade.
-Al, ta det lugnt. Vi har pengar. Vi kan ju gå och handla något nytt svarade jag.
Hon verkade vara mer upphetsade över det här mer en jag själv var. Jag skrattade vid tanken och suckade medans Alexandra var i full gång med att göra en snabb frukost så vi kunde åka så snabbt som möjligt.

Vi åt och gjorde iordning oss på en halvtimme. Alexandra ville helst springa till shoppingcentret som låg en bit bort. Men jag bad henne att lugna ner sig och tillslut gick hon med på att gå istället för att springa. Vi gick igenom många affärer innan vi hittade rätt. Vi gick in i en dyr affär med många fina klänningar och andra fest kläder. Alexandra plockade åt sig så många klänningar att hon inte kunde bära mer och sen kastade hon dom på mig.
-Så, testa nu sa hon och puttade in mig i en av provhytterna.
-Haha Al, ta det lite lugnt sa jag och skrattade.
-Haha förlåt men jag är så glad för din skull, allt måste vara perfekt sa hon log. Jag log tillbaka innan jag stängde dörren till provhytten och började testa alla tusentals klänningar, och kjolar. Efter ett 10 tal hittade jag rätt. En grön mönstrad kjol med en gräddvit blus till.
-Jag tror jag hittat rätt ropade jag till Alexandra som satt ute och väntade. Hon studsade ut från stolen hon satt på och gick in i provhytten.
-Wow! Siri… jag vet inte vad jag säga, du är super fin sa hon och stirrade på kläderna.
-Tack, jag älskar verkligen den här sa jag och snurrade runt.
-Synd bara att det är så dyrt sa jag och suckade. Alexandra ryckte åt sig prislappen.
-Usch ja…. Men jag köper den åt dig.
-Alex du kan inte göra det, det är alldelles för dyrt. Jag är säker på att vi kan hitta något annat.
-Nej, jag köper det här vare säg du vill eller inte sa hon bestämt. Jag suckade och gav henne en kram.
-Du vet att du är bäst va sa jag och avslutade kramen.
-Klart jag vet sa hon och vi båda skrattade.

 

När vi kom hem skyndade jag in i duschen och sedan hjälpte Alexandra mig med hår och sminkning. När vi var klara kollade jag på klockan, 10 i 7. Perfekt timing.
-Så, vad ska du ha för skor frågade Alexandra som hade tagit fram alla ”fina” skor vi hade tagit med oss.
-Jag tycker personligen att jag ska ha….. mina älskade converse sa jag och tog upp mina slitna urgamla converse.
-Siri är du seriös nu frågade Alexandra och gav mig en frågande blick.
-Ja, jag gillar dom sa jag och skrattade.
-Ja, ja ta dom då sa hon och suckade.
Ringklockan ringde och jag och Alexandra stirrade på varandra.
-Siri, oh my! Hon fnissade och pekade på dörren. Lycka till tjejen sa hon och gav mig en snabb kram innan hon gick iväg till sovrummet. Nervöst jag gick fram till dörren. Jag pustade ut. Det här skulle bli fanatiskt.


♥♥♥♥♥♥

Vad tyckte ni om det här kapitlet då? Klarar vi 7 kommentarer?

Kom igen nu! 7 kommenater innan nästa del :)


Comments
Written by: Hanna

Mera:3


2012-08-08 @ 21:43:18
URL: http://heen.blogg.se



Written by: Sara

Vill ha en del till! :) haha en sak som är kul är att siri blir väääldigt bortskämd hela tiden xP
Först så hade hennes moster köpt allt till dom, sen fixade alexandra allt och betalar allt typ haha
Men de är ju kul för henne ;p
Aja, nästa del!!!!!


2012-08-09 @ 01:38:41
URL: http://www.designbysarab.blogg.se



Written by: Ida

heej igen! Super duper novell asså!!!! Skulle vi köra med ett länkbyte? du kan mejla mig eller skriva en kommentar på min novell om du vill :)


2012-08-10 @ 17:52:55
URL: http://onedirectionnooovell.bloggplatsen.se



Written by: Hiba

längtar till nästa!!! xx


2012-08-11 @ 14:29:17



Written by: Issa

Love it <33333


2012-08-12 @ 01:50:39



Written by: Anonym

love it :))


2012-08-12 @ 19:23:41



Written by: jasmin

sjukt bra, längtar så mycket till nästa!!! :D <3


2012-08-13 @ 20:55:21



Written by: Sara

När kommer nästaaa?????!!


2012-08-17 @ 00:22:28
URL: http://www.designbysarab.blogg.se



Your name:

E-mail: (won't be published)

URL:

Your message:

Are you coming back?



Trackback


RSS 2.0